sobota, 6 września 2014

"Praca czy robota" tekst nie mój, ale tak piękny. tak smutny. puszczam go zatem dalej.

a przeczytałam go tylko dzięki Krysi z Własnego Kawałka Raju.
chyba jestem zbyt zapracowana, by czytać Zapiski Wiedźmy :(
bo od niej pochodzi ten tekst.
pozwolę sobie zacytować kilka zdań na zachętę, a resztę doczytajcie sobie sami.

"Zastanawiam się, czym stała się praca. Niegdyś - potrzebna, by żyć. Celowa od początku do końca. Orka, ścięcie drzewa, otulenie domu mchem na zimę i kubek tańczący na kole garncarskim - żadna z tych czynności nie kradła czasu, a wypełniała go.(...)

Praca wypełnia życie, dominuje w nim, a chwile odpoczynku rodzą wyrzuty sumienia. Nie mamy prawa cieszyć się słońcem, biec w deszczu, zasłuchać w świat i zapatrzeć, bo praca czeka. Nic z niej nie może zwolnić."

Kochani, poczytajcie sobie. piękny tekst.
dla mnie - tak piękny, aż boli :(

link do filmu na yt 

2 komentarze:

  1. wydaje mi się że wszystko zalezy od tego, ja na prace spojrzec. jesli ktos nie lubi swojej pracy-staje się dla niego męczarnią.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za komentarze! :)